טיפול בטחורים – הגורמים וסוגי הטחורים הקיימים

תמונה של טיפול בטחורים – הגורמים וסוגי הטחורים הקיימים

ישנם שני סוגים של טחורים: פנימי וחיצוני. טחורים פנימיים מתפתחים בתוך התעלה האנאלית, בעוד טחורים חיצוניים מתפתחים מחוץ לתעלה האנאלית.

טחורים פנימיים בדרך כלל אינם כואבים ויכולים להיות קשים לזיהוי. טחורים חיצוניים, לעומת זאת, יכולים להיות כואבים ועלולים לגרום לדימום או אי נוחות בעת ישיבה.

טיפול בטחורים הנפוץ ביותר

הטיפול הנפוץ ביותר לשני סוגי הטחורים הוא שימוש בקרם מקומי המכיל תרופות הרדמה או אנטי דלקתיות להפחתת כאב ונפיחות. במקרים חמורים, הרופאים עשויים להמליץ על ניתוח או טיפול בלייזר.

טחורים הם מצב נפוץ ושפיר. הם נגרמים על ידי לחץ מוגבר בתעלה האנאלית, הגורם להתנפחות הוורידים בפי הטבעת.

טחור הוא וריד נפוח המתפתח בפי הטבעת. זה בדרך כלל ללא כאבים וניתן לטפל בו באמצעות תרופות או ניתוח. הסיבה השכיחה ביותר לטחורים היא מאמץ במהלך יציאות או פעילות גופנית אחרת, כגון הרמה כבדה. סיבות אחרות כוללות הריון, עצירות כרונית ושלשולים.

התסמינים של טחור כוללים דימום מפי הטבעת (דם על הצואה), גירוד סביב אזור פי הטבעת, יציאות כואבות וגוש ליד פי הטבעת שניתן לחוש במהלך יציאות או לראות תלוי בפתח תעלה פי הטבעת. ניתן לטפל בטחורים באמצעות שימוש בתכשירים כגון משחה לטחורים ויחד עם זאת במקרים נוספים יש צורך בשימוש בתרופות מרשם.

טחורים הם ורידים נפוחים בפי הטבעת ובפי הטבעת.

התסמינים השכיחים ביותר של טחורים הם:

  1. יציאות כואבות
  2. דימום מפי הטבעת
  3. גוש או קשר בתעלה האנאלית

טחורים פנימיים

טחורים פנימיים הם בעיה נפוצה שניתן לטפל בה על ידי רופא או בבית.

הצעד הראשון לטיפול בטחורים הוא לזהות את סוג הטחורים.

ישנם ארבעה סוגים של טחורים: חיצוני, פנימי, צניחת ופקקת.

טחורים חיצוניים הם אלה שרוב האנשים חושבים עליהם כשהם שומעים את המילה “טחור”.

טחורים פנימיים נמצאים בתוך פי הטבעת ויכולים להיות קשים לזיהוי או זיהוי.

צניחת טחורים ופקקת עלולים לגרום לכאב, דימום וגירוי.

טחורים פנימיים הם סוג של ורידים נפוחים שיכולים להיווצר בתוך התעלה האנאלית. טחורים פנימיים אינם זהים לטחורים חיצוניים המתפתחים בחלק החיצוני של פי הטבעת. התסמינים של טחורים פנימיים עשויים להשתנות מאדם לאדם והם עשויים לכלול כאב, גירוד, דימום וקושי בהוצאת צואה או גזים. 

טיפול בטחורים פנימיים

טחורים פנימיים יכולים להיגרם על ידי עצירות או מאמץ במהלך יציאות. הם יכולים גם להיגרם על ידי הריון או הזדקנות. הם נוטים יותר להתרחש אצל אנשים עם היסטוריה משפחתית של טחורים פנימיים וכאלה שחווים שלשול כרוני או עצירות.

לאנשים שעברו ניתוח צניחה בפי הטבעת יש גם סיכון מוגבר לפתח טחורים פנימיים בגלל שרירי אגן מוחלשים התומכים בפי הטבעת מלמעלה.

טחורים פנימיים הם מצב שכיח שיכול להיות כואב ולא נוח.

לסיכום המאמר

טחורים פנימיים, הידועים גם בשם ערימות, הם ורידים נפוחים בפי הטבעת התחתונה או בפי הטבעת. הם מצב שכיח שיכול להיות כואב ולא נוח.

ישנם מספר גורמים לטחורים פנימיים, לרבות מאמץ בזמן יציאות, הריון, עצירות כרונית או שלשולים וישיבה ארוכה מדי על האסלה. ערימות עשויות להיגרם גם מפיסורה אנאלית או מורסה אנאלית.

התסמינים של ערימות כוללים דימום ללא כאבים מהפי הטבעת או פי הטבעת וכאבים כאשר יש לך יציאות או יושבים לפרקי זמן ממושכים. תיתכן גם אי נוחות בגב התחתון והירכיים שלך ממאמץ לשליטה ביציאות.

המאמר בשיתוף דיל קוסמטיקס המביאה לכם מגוון משחות מבית דובי קר לטיפול בבעיות טחורים בצורה הטובה ביותר.

 

יש לכם מאמר מעניין? שלחו לנו!

מאמרים נוספים

כל הטיפים בנושא של עיצוב …

שבוע האופנה 2021 התקיים בתאריך …

איך מוחקים אינסטגרם את כל …

במאמר הקרוב נספק לכם את …

בחירת מכשיר הקלטה שמחובר לבגדים …

איך לבחור צמידים לגבר בזול? …

בחירת פרחים איכותיים היא היבט …

איטליה ידועה בזכות ההיסטוריה העשירה …

אם אתם הולכים למסיבה, בחרו …

דילוג לתוכן